Badania nad rozwojem produktu

Innowacyjność zawsze była podstawową cechą marki NIVEA. Naukowcy z Beiersdorf już od ponad 130 lat zgłębiają tajemnice skóry i opracowują produkty do jej pielęgnacji, które cieszą się zaufaniem konsumentów na całym świecie.

Innowacje produktowe

Innowacje produktowe

Od opracowania formuły Eucerin (1900) i Kremu NIVEA (1911), eksperci z Beiersdorf wprowadzili na rynek wiele innowacji: od nawilżenia Hydra IQ, po przeciwzmarszczkowe produkty z gamy Q10 Plus. Każdej innowacji towarzyszyły wielomiesięczne badania i dokładne ekspertyzy. Dzięki pełnej zaangażowania pracy naukowców, NIVEA i Centrum Badań i Rozwoju Beiersdorf wyznacza dziś nowe, globalne standardy dla całej branży. Dotyczą one zarówno pomiarów, analiz, jak również kwestii oceny skuteczności produktów kosmetycznych.


W nowoczesnym Centrum Testowym znajdującym się Hamburgu, stosując różne metody, technologie i projekty badawcze, Zespół NIVEA stale podnosi skuteczność przygotowywanych produktów. Od początku działalności przetestowano tam ponad 10 tysięcy kremów i balsamów! Każdego roku na zlecenie 50 zewnętrznych instytucji kontroli jakości przeprowadza się w nim około 800 badań. Oprócz tego, każdy produkt, zanim trafi do rąk konsumentów, przechodzi bardzo szczegółowe testy na kulturach komórkowych. W tej chwili NIVEA czerpie specjalistyczną, niezwykle cenną wiedzę, pozyskaną w wyniku około 11 tysięcy badań – zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych.

Metody testowania

Metody testowania

W zakresie bezpieczeństwa i jakości swoich produktów, NIVEA stawia sobie poprzeczkę niezwykle wysoko. Ma to odzwierciedlenie w jakości oferowanych kosmetyków. Przy dodatkowym wsparciu zespołu fizyków, inżynierów i techników medycznych, którzy wykorzystują swoją specjalistyczną wiedzę i innowacyjne technologie, sprawdzana jest skuteczność nowych produktów pielęgnacyjnych. Takie testy przeprowadzane są wyłącznie z wykorzystaniem najnowocześniejszych metod, pozwalających jednocześnie ustalić, czy oferowany produkt spełnia również niezwykle ważny warunek: jest łagodny dla skóry.  


To, jakie zmiany zachodzą na skórze każdego dnia, bada specjalny mikroskop laserowy CLSM. Jest to nowoczesne urządzenie, które pozwala inżynierom i technikom medycznym obserwować skórę pod każdym kątem. Można go ukierunkować na różne warstwy naskórka i skóry właściwej, a następnie zobaczyć wszystkie szczegóły na powstałym w ten sposób, dwuwymiarowym przekroju komórek i tkanek. Daje to badaczom lepszy wgląd w ludzką skórę i jej strukturę, bez konieczności stosowania bardziej inwazyjnych metod. Przedmiotem szczegółowych badań przeprowadzanych przez Zespół NIVEA są również procesy związane ze starzeniem się skóry. Dzięki zaawansowanej technologii PRIMOS (z ang.: Phaseshift Rapid In Vivo Measurement of the Skin), badacze mają możliwość dokładnego pomiaru głębokości zmarszczek, np. przed i po stosowaniu kremu. W ten sposób można określić skuteczność takiego kosmetyku i jego wpływ na skórę. Ta metoda, opracowana przez firmę NIVEA, jest obecnie światowym standardem, wykorzystywanym do sprawdzenia skuteczności wygładzania skóry. Badanie polega na rzutowaniu na skórę równoległych linii białego światła, które wszędzie tam, gdzie zostają zakłócone i zniekształcone, uwydatniają wszystkie zmarszczki i niedoskonałości. Ze względu na dokładność pomiarów, PRIMOS jest używany przede wszystkim do określania głębokości zmarszczek – poprzez porównanie ich głębokości przed i po zastosowaniu badanego kosmetyku.

Rewolucja

Rewolucja

Kolejnym urządzeniem z nowoczesnego laboratorium Beiersdorf jest tzw. czytnik kodu skóry. Aparat cyfrowy tego urządzenia może analizować dziesięć różnych parametrów skóry twarzy, takich jak: wilgotność, zawartość łoju, stopień elastyczności, zmarszczki czy zaczerwienienia. Następnie, na podstawie pozyskanych danych zostaje wygenerowany indywidualny i unikalny kod skóry. Znając ten kod, można precyzyjnie dobrać do niego skuteczny sposób pielęgnacji. Dodatkowo, Dział Badań i Rozwoju opracował metodę mierzenia poziomu ochrony UV, dzięki której można dostosowywać do skóry ilość potrzebnego kremu z filtrem przeciwsłonecznym. Kolejną „perełką” w laboratorium Beiersdorf jest innowacyjny mikroskop GSDIM (stworzony przy udziale prof. Stefana Hella, laureata nagrody Nobla w dziedzinie chemii w 2014 roku), który wprowadza bardzo niewielkie zmiany w strukturze komórkowej - na obszarze kilku nanometrów. Jego rewolucyjne działanie może opóźnić, a nawet odwrócić niektóre zmiany skórne.


Opakowania

Opakowania

Nieodłącznym elementem każdego produktu jest opakowanie. NIVEA dba o to, by było ono zauważalne i spójne z marką. Projektując nasze opakowania, zawsze skupiamy się na ich praktyczności, estetyce oraz na tym, by były one przyjazne środowisku. W tej chwili niemal 100% opakowań NIVEA podlega recyklingowi. Niezależnie od tego, czy opakowanie jest plastikowe, szklane, metalowe, kartonowe czy papierowe, produkt NIVEA, który się w nim znajduje, zachowuje wszystkie właściwości. Celem marki jest zmniejszenie zużycia materiałów służących do opakowania, z zachowaniem ich wysokiej jakości.