Zaangażowanie społeczne

NIVEA to nie tylko kosmetyki do pielęgnacji skóry. To marka, która od wielu lat wspiera rozwój rodzin oraz lokalnych społeczności. – "Polacy od lat darzą nas ogromnym zaufaniem. Jesteśmy blisko nich nie tylko z naszymi produktami, ale również wspieramy ich w ramach działań społecznej odpowiedzialności biznesu. Już od 15 lat angażujemy się w akcje CSR, które przyniosły polskim rodzinom wiele radości i sprawiły, że my jako pracownicy firmy, czujemy się jeszcze bardziej dumni z tego, co robimy" - wyjaśnia Katarzyna Milanovic, Prezes NIVEA Polska.

W okresie tych 15 lat aktywnego zaangażowania społecznego marka NIVEA zorganizowała takie akcje jak: „Błękitne żagle”, „Bezpiecznie z NIVEA i WOPR”, „100 placów zabaw na 100 lat NIVEA” czy „Szkółki piłkarskie NIVEA”. Programy te cieszyły się ogromnym zainteresowaniem nie tylko społeczności lokalnych, ale także mediów. Pierwszy z nich skierowany był do młodych żeglarzy w wieku do 11 lat. Główną ideą wieloletniej akcji było promowanie sportów wodnych, jako sposobu na aktywny wypoczynek dzieci i ich rodzin. Nacisk położony był również na walor edukacyjny, czyli wychowywanie dzieci poprzez sport, stymulujący prawidłowy rozwój psychofizyczny. Dzięki temu projektowi blisko 8 000 dzieci rozwinęło swój talent żeglarski.

NIVEA przez lata zaangażowana była również w poprawę bezpieczeństwa nad polskim morzem. W ramach współpracy przy projekcie „Bezpiecznie z NIVEA i WOPR”, razem z Wodnym Ochotniczym Pogotowiem Ratunkowym, marka aktywnie uczestniczyła w rekrutowaniu nowych ratowników oraz profesjonalnym szkoleniu ich, co więcej przez lata dostarczała również ratujący życie sprzęt medyczny. - "Jesteśmy przekonani, że dzięki naszej inicjatywie, poziom bezpieczeństwa na polskim wybrzeżu znacząco wzrósł, a tym samym polskie rodziny mogą przywieźć stamtąd wspaniałe – bezpieczne – wspomnienia!" –wyjaśnia Katarzyna Milanovic.

W 2011 r. NIVEA obchodząc swój 100-letni jubileusz, postanowiła zorganizować dla polskich rodzin wyjątkową akcję „100 placów zabaw na 100 lat NIVEA”. Do udziału w niej, zaproszono wszystkie gminy i spółdzielnie mieszkaniowe w całej Polsce. Ich zadaniem było zgłoszenie miejsc, które ich zdaniem najbardziej potrzebują nowych placów zabaw. Mieszkańcy głosowali na swoje miejscowości, a te które zdobyły największą liczbę głosów, zwyciężały dostając wymarzone miejsce zabaw! Polacy wzajemnie motywowali się do oddawania głosów poprzez wpisy na portalach społecznościowych, przygotowywanie specjalnych filmików, a nawet organizowanie dedykowanych eventów! 100 placów zabaw NIVEA to dzisiaj radosne i tętniące życiem miejsca na mapie Polski.

NIVEA uczestniczy również w ważnych dla Polaków wydarzeniach. Dlatego też w 2012 r., kiedy w Polsce organizowane były mistrzostwa Europy w piłkę nożną, postanowiła połączyć tematycznie swoją aktywność społeczną z tym, co działo się w naszym kraju. Marka zrealizowała projekt CSR dla małych piłkarzy. „Szkółki Piłkarski NIVEA” były odpowiedzią na potrzeby wielu szkół podstawowych i klubów sportowych, które nie mają dostępu do nowoczesnych metod treningowych, szkoleń dla trenerów, a także sprzętu treningowego. Aby zapewnić profesjonalne wsparcie i w pełni odpowiedzieć na potrzeby najmłodszych, NIVEA podjęła współpracę z klubem sportowym - Ajaxem Amsterdam. W akcję zaangażowało się aż 1 500 szkół i klubów sportowych. Mimo, że projekt realizowany był kilka lat temu, wiele z nich nadal korzysta z profesjonalnych technik treningowych oraz sprzętu sportowego.

Najnowsza odsłona projektu CSR

W lutym 2015 r. ruszyła kolejna odsłona społecznego projektu marki NIVEA pod nazwą „Podwórko NIVEA” Rodzinne Miejsce Zabaw. W ramach prowadzonych działań powstanie 40 rodzinnych miejsc zabaw, z których będą korzystać zarówno dzieci, jak i ich rodzice. Skąd taki pomysł? Z badań wynika, że spędzamy z rodziną średnio 4 godziny dziennie w dzień powszedni i 7 godzin w weekend1. Jeśli jednak weźmiemy pod uwagę szerszy kontekst, zobaczymy, że większość wspólnego rodzinnego czasu przeznaczana jest na opiekę nad dzieckiem, natomiast czasu, w którym rodzice bawią się z nim, wspólnie uczą czy przygotowują posiłki jest znacznie mniej. Zapracowane mamy poświęcają dziecku średnio 67 minut w ciągu dnia, a ojcowie jedynie 40 minut2. - "Dlatego właśnie zależało nam, aby stworzyć miejsca, które pozwolą na aktywne spędzanie wolnego czasu rodziców wspólnie z dziećmi" – mówi Paulina Florczak, CSR project leader.

W ramach projektu, powstaną retro-nowoczesne place zabaw dla dzieci i ich rodziców, którzy na „Podwórku” będą mieli szansę przypomnieć sobie popularne z ich dzieciństwa zabawy takie jak: gra w klasy, skakanka lub zabawa na trzepaku. To, gdzie powstaną place zabaw, zależało od mieszkańców, którzy głosowali na wybrane przez siebie lokalizacje. - "W ten sposób „Podwórko NIVEA” będzie nie tylko wyjątkowym miejscem na mapie rodzinnych spotkań, ale również wymiernym efektem wspólnych działań, prowadzonych w ramach małych społeczności" – wyjaśnia Paulina Florczak. Już pierwsze dni głosowania pokazały, że Polacy potrafią się mobilizować, aby wspólnie osiągnąć wymarzony cel. Lokalne społeczności rywalizowały ze sobą, motywując mieszkańców okolic do regularnego oddawania głosów. Niesłabnąca motywacja, kreatywna promocja własnego regionu i pozytywna energia, to synonimy tegorocznej akcji CSR. Do głosowania zachęcali niemal wszyscy – dzieci, rodzice, nauczyciele, przedstawiciele samorządów, a nawet polskie gwiazdy! „Podwórko NIVEA” to nie tylko projekt, w którym do wygrania były retro-nowoczesne place zabaw, to przede wszystkim ogromna dawka pozytywnej energii, płynąca wielu miejsc w Polsce. Powodzenie gmin i spółdzielni mieszkaniowych w konkursie zależało wyłącznie od zaangażowania i mobilizacji mieszkańców.

31 maja zakończył się etap konkursowy projektu. W ramach konkursu, wyłonionych zostało 40 zwycięskich lokalizacji. W lipcu rozpocznie się budowa retro-nowoczesnych placów zabaw w 40 lokalizacjach. Pełną listę zwycięskich miejscowości można zobaczyć na www.nivea.pl/podworko.- "Tegoroczny projekt cieszył się wręcz niewiarygodną popularnością wśród lokalnych społeczności. Liczba zgłoszonych lokalizacji (1 117) i oddanych głosów (18 milionów) pokazują nam, że akcje takie, jak „Podwórko NIVEA” są niezwykle potrzebne i ważne. Zaangażowanie społeczne jest istotnym obszarem naszej działalności, który nadal będziemy rozwijać, a kolejne akcje z pewnością kierowane będą również do rodzin. Dla NIVEA podobnie, jak dla większości Polaków, to właśnie rodzina była, jest i będzie najważniejszą wartością" – podsumowuje Katarzyna Milanovic.


1 Millward Brown, Spędzanie wolnego czasu – rodzice i dzieci w wieku 2-12 lat, 7 listopada 2013, N=605.
2 OECD, Cooking, Caring and Volunteering: Unpaid Work Around The World, Paris 2010.

Nasze marki